Aktualności

Informacja dotycząca zmian warunków Umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych oraz zmian w Regulaminie świadczenia usług telekomunikacyjnych przez Spółdzielnię Telekomunikacyjną "WIST" w Łące

2013-05-02 10:00:00

Spółdzielnia Telekomunikacyjna „WIST” w Łące uprzejmie informuje, że z dniem 20 czerwca 2013 r. ulegają zmianie warunki Umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych określone w Umowie oraz w Regulaminie świadczenia usług telekomunikacyjnych przez Spółdzielnię Telekomunikacyjną „WIST” w Łące dla Naszych Abonentów.

Wprowadzone zmiany wynikają bezpośrednio ze zmiany przepisów ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne ( Dz.U., Nr 171, poz. 1800 z późn. zm.).

Zgodnie z art. 60a ust. 3a ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne w przypadku braku akceptacji dokonywanych zmian, przysługuje Abonentowi prawo do wypowiedzenia umowy. Wypowiedzenie może zostać złożone do dnia 19 czerwca 2013 r. włącznie.

Brak wypowiedzenia skutkuje wyrażeniem zgody na zaproponowane zmiany.

Poniżej przedstawiamy treść proponowanych zamian warunków Umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych oraz Regulaminu świadczenia usług telekomunikacyjnych przez Spółdzielnię Telekomunikacyjną „WIST” w Łące.

I. Umowa o świadczenie usług telekomunikacyjnych.
W Umowie o świadczenie usług telekomunikacyjnych wprowadza się następujące zmiany:

  1. w § 4 dodaje się ust. 1a. o brzmieniu: „Opłata abonamentowa obejmuje zapewnienie sprawności łącza oraz utrzymania jego gotowości do świadczenia usług z odpowiednią jakością, stały dostęp do sieci telefonicznej Spółdzielni oraz innych operatorów z wyłączeniem awarii i siły wyższej, możliwość korzystania z usług telekomunikacyjnych oferowanych przez Spółdzielnię, a określonych w umowie, Regulaminie świadczenia usług telekomunikacyjnych i Cenniku Usług Telekomunikacyjnych.”
  2. w § 10 ust. 1 dodaje się na końcu zdania wyrazy: „w formie Aneksu do umowy.”
  3. § 10 ust. 3 otrzymuje brzmienie: „Zamówienie na dodatkowe opcje usługi Abonent składa w Biurze Obsługi Klienta w Łące lub w Biurze Obsługi Klienta w Sokołowie Młp. w formie pisemnej, w przypadku gdy usługa jest odpłatna, a w dowolnej formie jeśli usługa jest bezpłatna.”
  4. w § 10 ust. 6 zdanie drugie otrzymuje brzmienie: „W przypadku Konsumenta początkowy okres obowiązywania umowy zawartej na czas określony nie może być dłuższy niż 24 miesiące, dla pozostałych Abonentów na okres nie dłuższy niż 12 miesięcy.”
  5. w § 10 ust. 6 dodaje się zdanie trzecie o brzmieniu: „W przypadku zawarcia umowy na czas określony może zostać ona przedłużona po uprzednim złożeniu przez Abonenta oświadczenia na piśmie z uwzględnieniem ust. 7.”
  6. w § 10 dodaje się ust. 7 o brzmieniu: „Po upływie czasu trwania umowy ulegnie ona przedłużeniu na czas nieokreślony o ile Abonent nie złoży oświadczenia o którym mowa w ust. 6 na piśmie nie później niż 30 dni przed upływem czasu trwania umowy.”
  7. w § 10 dodaje się ust. 8 o brzmieniu: „Spółdzielnia doręcza Abonentowi treść każdej proponowanej zmiany warunków umowy, a ponadto podaje do publicznej wiadomości treść każdej proponowanej zmiany warunków umowy określonych w Regulaminie jeżeli zmiana wynika bezpośrednio ze zmiany przepisów prawa z wyprzedzeniem co najmniej jednego okresu rozliczeniowego przed wprowadzeniem tych zmian w życie. Jednocześnie Abonent zostaje poinformowany o prawie do wypowiedzenia umowy w przypadku braku akceptacji tych zmian, przy czym termin na realizację tego prawa nie może być krótszy niż do dnia wejścia tych zmian w życie. W przypadku gdy Abonent nie wypowie umowy uważa się, że wyraził zgodę na nowe warunki umowy.”
  8. w § 13 dodaje się lit. c. o brzmieniu: „Dane dotyczące świadczenia usług telekomunikacyjnych w zakresie:
  • sposobu dokonywania płatności,
  • okresu rozliczeniowego,
  • ograniczenia w zakresie korzystania z udostępnionych Abonentowi urządzeń końcowych Spółdzielni,
  • danych dotyczących funkcjonalności świadczonej usługi obejmujących informacje:
    1) czy zapewniane są Abonentowi połączenia z numerami alarmowymi,
    2) czy gromadzone są dane o lokalizacji telekomunikacyjnego urządzenia końcowego, z którego wykonywane jest połączenie,
    3) o wszelkich ograniczeniach w kierowaniu połączeń do numerów alarmowych,
    4) o wszelkich ograniczeniach w dostępie lub korzystaniu z usług i aplikacji,
    5) o procedurach wprowadzonych przez dostawcę usług w celu pomiaru i organizacji ruchu w sieci, aby zapobiec osiągnięciu lub przekroczeniu pojemności łącza, w raz z informacją o ich wpływie na jakość świadczonych usług,
    6) o działaniach, jakie dostawca usług jest uprawniony podejmować w związku z przypadkami naruszania bezpieczeństwa lub integralności w sieci i usług,
  • danych dotyczących jakości usług,
  • zakresu usług serwisowych,
  • zakresu odpowiedzialności z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy, wysokości odszkodowań oraz zasad i terminów ich wypłaty,
  • sposobu uzyskania informacji o aktualnym cenniku usług oraz kosztach usług serwisowych,
  • zasad umieszczania danych Abonentów w spisie abonentów,
  • sposobu przekazywania Abonentowi informacji o zagrożeniach związanych z świadczoną usługą, w tym o sposobach ochrony bezpieczeństwa, prywatności i danych osobowych, 

zawarte są w Regulaminie świadczenia usług telekomunikacyjnych przez Spółdzielnię Telekomunikacyjną „WIST” w Łące.”

II Regulamin świadczenia usług telekomunikacyjnych przez Spółdzielnię Telekomunikacyjną „WIST” w Łące
W Regulaminie świadczenia usług telekomunikacyjnych przez Spółdzielnię Telekomunikacyjną „WIST” w Łące wprowadza się następujące zmiany:

  1. dotychczasowe brzmienie § 3 zmienia się w § 3 ust. 1
  2. w § 3 dodaje się ust. 2 o brzmieniu: „Zamówienie na dodatkowe opcje usługi Abonent składa w Biurze Obsługi Klienta w Łące lub w Biurze Obsługi Klienta w Sokołowie Młp. w formie pisemnej, w przypadku gdy usługa jest odpłatna, a w dowolnej formie jeśli usługa jest bezpłatna.”
  3. dotychczasowe brzmienie § 6 zmienia się w § 6 ust. 1
  4. w § 6 dodaje się ust. 2 o brzmieniu: „O jakości świadczonych usług Spółdzielnia informuje Abonentów podając do publicznej wiadomości wskaźniki jakości usług telekomunikacyjnych poprzez zamieszczenie na stronie internetowej Spółdzielni oraz umożliwia ich pobranie w Biurze Obsługi Klienta w Łące i w Biurze Obsługi Klienta w Sokołowie Młp..”
  5. w § 7 dodaje się ust. 2a o brzmieniu: „W przypadku Konsumenta początkowy okres obowiązywania umowy zawartej na czas określony nie może być dłuższy niż 24 miesiące, dla pozostałych Abonentów na okres nie dłuższy niż 12 miesięcy.”
  6. w § 8 ust. 2 po wyrazach: „- rodzaj świadczonych usług,” dodaje się wyrazy o brzmieniu: „- elementy składające się na opłatę abonamentową,”
  7. dotychczasowe brzmienie § 11 zmienia się w § 11 ust. 1 oraz dodaje się na końcu zdania wyrazy: „w formie Aneksu do umowy.”
  8. w § 11 dodaje się ust. 2 o brzmieniu: „W przypadku zawarcia umowy na czas określony może być przedłużona na wniosek Abonenta.”
  9. dotychczasowe brzmienie § 14 zmienia się w § 14 ust. 1 oraz dodaje się na końcu zdania wyrazy: „na swój koszt chyba, że zostaną one odebrane przez Spółdzielnię z miejsca ich instalacji.”
  10. w § 14 dodaje się ust. 2 o brzmieniu: ” Po rozwiązaniu lub wygaśnięciu umowy Abonent zobowiązany jest uregulować wszystkie opłaty należne Spółdzielni, a w przypadku nadpłaty Spółdzielnia zobowiązana jest do jej zwrotu Abonentowi w terminie 7 dni.”
  11. w § 16 dodaje się ust. 4 o brzmieniu: ”W przypadku dostarczenia przez Spółdzielnię Abonentowi urządzeń końcowych stanowiących własność Spółdzielni Abonent zobowiązany jest do korzystania z nich zgodnie z przeznaczeniem bez prawa ingerencji w ustawienia konfiguracyjne tych urządzeń.”
  12. w § 20 dodaje się ust. 1a o brzmieniu: ” W przypadku awarii, konieczności usunięcia usterek Abonent zgłasza usługę serwisową telefonicznie na numer 17 7721914 lub za pomocą poczty elektronicznej na konto e-mail: serwis@wist.com.pl”
  13. w § 22 ust. 1 po wyrazie: „Spółdzielnia” dodaje się wyrazy o brzmieniu: ” za pisemną zgodą Abonenta umieszcza i”
  14. po rozdziale „Rozdział IV Warunki wykonywania usług i zakres usług serwisowych.” dodaje się rozdział o brzmieniu: ”Rozdział IVa Funkcjonalność świadczenia usług” oraz § 23a ust. 1, pkt. 1-5 o brzmieniu: „§ 23a ust. 1 W ramach funkcjonalności świadczenia usług Spółdzielnia:
    1) zapewnia Abonentowi połączenia z numerami alarmowymi,
    2) gromadzi dane o lokalizacji telekomunikacyjnego urządzenia końcowego, z którego wykonywane jest połączenie,
    3) informuje Abonenta o wszelkich ograniczeniach w kierowaniu połączeń do numerów alarmowych, a także w dostępie lub korzystaniu z usług i aplikacji,
    4) informuje o procedurach dotyczących pomiaru i organizacji ruchu w sieci, aby zapobiec osiągnięciu lub przekroczeniu pojemności łącza oraz o ich wpływie na jakość świadczonych usług,
    5) informuje o działaniach podejmowanych w związku z przypadkami naruszania bezpieczeństwa lub integralności w sieci i usług.”