Aktualności

Informacja o zmianie Regulaminu świadczenia usług telekomunikacyjnych WISTMobile

2020-11-20 19:55:00

Szanowni Państwo,
21 grudnia 2020 r. wchodzą w życie przepisy ustawy z dnia 14 maja 2020 r. o zmianie niektórych ustaw w zakresie działań osłonowych w związku z rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-CoV-2, które nowelizują między innymi ustawę Prawo telekomunikacyjne.
W związku ze zmianą przepisów prawa, musimy zmienić treść Państwa umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych WISTMobile zawartej ze Spółdzielnią Telekomunikacyjną „WIST” w Łące (dalej Umowa) oraz regulaminu świadczenia usług telekomunikacyjnych WISTMobile (dalej Regulamin). Zmiany wejdą w życie z dniem 21.12.2020 r. i polegają na:

  • Dotychczasowa treść § 5 Umowy zostaje oznaczona jako ustęp 1 i dodaje się ustęp 2 i 3 w brzmieniu:

2. Po przedłużeniu Umowy Abonent może ją wypowiedzieć w każdym czasie z zachowaniem miesięcznego okresu wypowiedzenia.
3. Przed automatycznym przedłużeniem Umowy, o którym mowa w ust. 1 Operator informuje Abonenta w sposób jasny i zrozumiały na trwałym nośniku, nie później niż na 30 dni przed upływem okresu, na jaki Umowa została zawarta, o automatycznym przedłużeniu Umowy, sposobach jej rozwiązania, a także o najkorzystniejszych oferowanych przez siebie pakietach taryfowych.

  • § 6 ustęp 3 Umowy otrzymuje brzmienie:

3. Umowa na czas nieokreślony i umowa na czas określony może być wypowiedziana przez każdą ze Stron w każdym czasie, z zachowaniem 30-dniowego okresu wypowiedzenia, ze skutkiem na koniec kolejnego Okresu rozliczeniowego, z zastrzeżeniem przypadku wskazanego w § 5 ust. 2 Umowy.

  • Po § 6 Umowy dodaje się § 61 w brzmieniu:

§ 61 Sposób składania oświadczeń przez Abonenta
1.    Oświadczenie Abonenta o braku woli przedłużenia na czas nieoznaczony umowy zawartej na czas oznaczony (§5 ust.1 Umowy), o odstąpieniu od umowy (§6 ust. 1 Umowy, §3 ust. 3 Regulaminu, §9 ust. 5 i 6 Regulaminu), o rozwiązaniu umowy bądź o wypowiedzeniu umowy (§6 ust.3 i nast. Umowy), może zostać złożone w formie pisemnej bądź dokumentowej. Abonent może złożyć oświadczenie w Biurze Obsługi Abonenta, poprzez wysłanie listownie na adres siedziby Operatora lub Biura Obsługi Abonenta, albo poprzez wiadomość mailową wysłaną na następujący adres e-mail Operatora: biuro@wist.com.pl
2.    W przypadku złożenia przez Abonenta oświadczenia, o którym mowa w ust. 1 powyżej w formie dokumentowej Operator ma obowiązek:
a)    niezwłocznie, lecz nie później niż w ciągu jednego dnia roboczego od chwili otrzymania tego oświadczenia, zawiadomić Abonenta o jego otrzymaniu, przez wysłanie SMS na numer wskazany przez Abonenta do kontaktu, widniejący w umowie - w przypadku, gdy Abonent wskazał numer niegeograficzny, lub  wykonanie połączenia telefonicznego na numer wskazany przez Abonenta do kontaktu, widniejący w umowie - w przypadku, gdy Abonent wskazał numer geograficzny,
b)     w terminie 14 dni od dnia złożenia tego oświadczenia potwierdzić Abonentowi na trwałym nośniku przyjęcie oświadczenia, wskazując nazwę usługi będącej przedmiotem wypowiedzenia lub odstąpienia, dzień otrzymania oświadczenia i dzień rozwiązania lub odstąpienia od Umowy.
Informujemy także, że:
W § 10 Regulaminu dodaje się ust. 11 w brzmieniu:
Operator co najmniej  raz w roku informuje Abonenta o najkorzystniejszych oferowanych przez siebie pakietach taryfowych, chyba że Abonent nie wyraził zgody na otrzymanie informacji marketingowych.
W § 15 ust. 9 Regulaminu dotychczasową treść postanowienia uzupełnia się o kolejne zdanie w brzmieniu:
Abonent zachowuje prawo do przeniesienia dotychczasowego numeru przez okres nie krótszy niż 1 miesiąc od daty rozwiązania umowy. Abonent może zrzec się tego prawa.
§ 16 Regulaminu po ust. 8 dodaje się ust. 81 w brzmieniu:
81.   W przypadku gdy wybrany przez Abonenta Pakiet Usług telefonii mobilnej przewiduje limit czasu lub jednostek taryfikacyjnych (Limit połączeń),  to jego wykorzystanie przed zakończeniem Okresu rozliczeniowego spowoduje naliczanie opłat zgodnie z cennikiem. Operator będzie informował Abonenta o przekroczeniu Limitu połączeń sms-em na wskazany przez Abonenta numer telefonu, a także udostępniając informację na koncie Abonenta w elektronicznym Biurze Obsługi Abonenta. Abonent może na bieżąco kontrolować stan Limitu połączeń na swoim koncie w elektronicznym Biurze Obsługi Abonenta.
Powyższe zmiany Umowy nie wpływają na zakres Państwa obowiązków wynikających z Umowy.  W przypadku braku akceptacji zmian mają Państwo prawo, do dnia wejścia zmian w życie, wypowiedzieć zawartą z nami Umowę. Zastrzegamy jednak, że w przypadku gdy skorzystają Państwo z tego prawa przed upływem okresu na jaki została zawarta Umowa promocyjna, będą Państwo zobowiązani do zwrotu udzielonych Państwu ulg, na zasadach wskazanych w Umowie.